Wednesday, January 8, 2014

Azam baru ?? azam lama mcm mana & dimana?

Assalamualaikum wbkt,

Akemashite Omedetou Gozaimasu ~~ Happy New Year 2014

Alhamdulillah dah masuk tahun baru 2014 Masihi la kan..Tahun baru Hijrah 1435 dah lama masuk. hehehhe.

Anyway seronoknya kat Jepun ni sbb tahun baru depa cuti lama..seminggu..hahhaha..ala2 mcm raya depa la kan. Time ni la selalunya depa balik Kg. Ni based on aku tya org Jepun sebelah lab aku. Dr Mieyuki. Orgnya cantik dan belum berkawin. Umurnya tua setahun dari aku..ekekke.

Anyway tahun baru mesti ada azam baru..erk..azam baru aku tahun ni maybe kena bawa yg tahun lepas punya kot..konon nak hafal 30 surah terakhir dlm Quran..tak terhafal lg pn. Ya Allah ampuni daku hambaMu yg lemah lg hina ni. So azam aku kali ni nak menjurus kepada azam kepada anak aku.
Aku harap this year zarif boleh hafal 30 surah terakhir sebelum dia mencecah umur 5 tahun. Moga dipermudahkan. Sekarang zarif dah boleh hafal Surah Al-Fatihah, An-Nas. Ayat qursi Dah 50% dia boelh hafal. Tapi kadang tu dia tertunggang langgangkan..hahah..comel la plak..hahhahah..siap p campuq ayat surah an-nas dgn ayat qursi..kikiki..

Doakan yer =)

Impianku moga dia jadi org yg luar biasa = Mampu membaca & Menghafal Al-Quran =)

Kalo nak jadi org yang luar biasa & HEBAT, kena up lagi mampu mengamalkannya =)

Amin =)


No comments:

Post a Comment