Sunday, February 23, 2014

Hujung minggu di Jepun



Assalamualaikum wbkt & コンばわ,

Cuti 2 hari hujung minggu dah berakhir. Rasa seronok cuti ni sbb anak2 dah semakin sihat. Tapi aku selsema & batuk sket. Rasanya bulan 1 & 2 ni agak menguji ketabahan & kesabaran. Start dr Januari, dua2 anakku muntah dan cirit, seminggu jugak la, diikuti plak influenza, demam, selsema & batuk. Pastu aku plak kn influenza, demam, batuk & selsema. Ya Allah, hanya tuhan sana yang tahu mencabarnya kehidupan ini. Ditambah lg dgn kami dua2 org tgh sambung belajar, hari- hari buat lab & rutin lab meeting. Sometime my life mmg serabut sgt. Berat badan mmg turun, muka pn dah cengkung. Lagi satu, seriously mmg tak sempat nak sosial. Nak p mkn kat kafe pn tak sempat. So hari2 mmg mkn kat lab je ngan suamiku, tu pn kekadang tgh mkn p lari ke lab jap ambik sample then sambung balik mkn.hahahha.. Sorry terbebel plak. Anyway aku tau masih ada org yg lagi susah dari aku. Tapi saja nak luah kat sini.

Anyway selalu nya weekend kami akan mkn kat luar. Hah! Mkn kat luar? Mkn kat mana? Ada ke kedai halal? Hehheh.. Sure la ada tp boleh kira sgt & jauh. So klo nk mkn luar kn la tya ingredients yg ada dlm mknn tu. Antara port kami sefamili Sushiro, Marugame Udon, Caprioza & juga Raju. Anyway sbb kami tggl di Katsura x sehappening di Yoshida. Yoshida lagi banyak kedai2 mkn yg menarik. 

So weekend ni kami pergi mkn dkt Sushiro スシロー . Actually aku dr kat Malaysia lg mmg x berminat langsung sushi ni. Makan lg la x selera. So byk belajar mkn Sushi ni kat Jepun la. Btw, sampai skang aku masih x dpt mkn sushi yg mentah tu. Hahhaha.. Mmg lidah melayu betoi lah!! Pernah try tp kuar balik.. Hehehhehe.. My husband mmg peminat tegar dr Malaysia lg, so kat cni lg la dia suka since sini punya lg fresh kan & pelbagai (ikut musim). Anak2 biasanya mkn deserts, tempura udang & aiskrim. Aku plak mkn sushi yg dah diboil atau yg digoreng (tempura). Hihi (*^_^*). Bagi aku boleh la. Hahhah

Kalo p sushiro ni mesti sentiasa penuh je. Mesti kn tunggu q. Tambah2 time peak hour -lunch 12-1.30 ptg. Time ni sesak gila. Uhuhu. 

Ni gambar- gambar kami p mkn kat スシロー!


(^O^)スシロー^_^


(^O^)muka baru sampai - lapaq tp masih mampu tersenyum  (^O^)

~~~~ pilih-pilih yg mana suka ~~~~ 

<<<< skrin untuk order >>>>


€€€ ni aku punya menu,udang + avocado €€€€


#### aku x ingat nama menu ni.. Tapi ni encik suami punya####

:::::: peberet zarif pannacota:::::


@@@ sempat lg posing dpn tgga sushiro@@@@







No comments:

Post a Comment